PROJE ÇALIŞMALARI

DOĞAL MEYVE SEBZE YIKAYICI

Pestisitler ;  besin maddelerinin üretimi, depolanması ve tüketimi sırasında besin değerini düşüren ya da zarara uğratan böcek gibi canlı formlarının 
yıkıcı etkilerini azaltmak için kullanılan kimyasal maddelerdir. Tarım alanlarından yüksek verim sağlamak amacıyla kullanılan pestisitlerin   bilinçsiz 
ve denetimsiz kullanımı insan sağlığına ve çevreye zarar vermektedir. Yediğimiz meyve ve sebzelerin üzerinde suyla yıkamakla geçmeyen tarım 
ilaçları bulunmaktadır. Bu projeyle, soframıza gelen meyve ve sebzelerin en azından kabuğunda bulunan  ve sağlığımızı tehdit eden pestisitleri en 
aza indirmeye çalıştık. Bunun için doğal atıkları ve meyve özlerini kullanarak meyve sebze yıkamada kullanılan bir solüsyon ürettik. Solusyonumuzu
musluk suyunun içine birkaç damla portakal ve çilek yağı katarak hazırladık. Bu projede meyve ve sebzenin yüzeyinde bulunan pestisit kalıntısını
yok etmeyi amaçladığımız için daha çok kabukla tüketilen ve depolama sırasında da ilaçlanan elmayı kullanmayı tercih ettik. Solusyonumuzun etkisini 
su ve sirkeli suyla karşılaştırdık. Karışımımız pestisitleri gidermede su ve sirkeli sudan daha etkili oldu.  Yaptığımız solüsyon hem doğal hem ucuz ve 
hem de evlerde kolaylıkla hazırlanan bir karışımdır. Ayrıca meyvelerin üzerinde istenmeyen kokulara da sebep olmamaktadır. En önemlisi insan 
sağlığına zarar veren pestisitlerin de miktarını önemli ölçüde azaltmaktadır. Böylece bizim için gerekli ve yararlı olan meyve ve sebzeleri zehir 
olmaktan çıkarıyoruz. Artık gönül rahatlığıyla meyveleri yiyebiliriz.


GAUSS MATEMATİK YARIŞMASI

Gauss Matematik Yarışması, 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin matematiksel düşünce yeteneklerini geliştirmeyi amaçlayan bir yarışmadır. Aynı zamanda 
öğrencilerin eğlenerek matematik problemlerini çözebildiği bir fırsattır. Yarışmayı Waterloo Üniversitesi düzenler. Yarışmadaki matematik soruları 
İngilizce’ dir. Bunun sonucu olarak yarışmaya katılan öğrenciler İngilizce matematik becerilerini geliştirebileceklerdir. Diğer yandan yarışma, 
Türkiye’ deki ve dünyadaki diğer okullarda ilgi gören bir yarışmadır. İlk olarak öğrenciler ülkemizdeki yarışmaya katılan okullar arasında matematik 
seviyelerini belirleyebilecektir. Daha sonra ise dünya çapında binlerce okul arasında matematik seviyelerini belirleme fırsatı bulacaklardır.


DÜNYA MATEMATİK GÜNÜ

5 Mart dünyada Matematik Günü olarak kutlanır. Matematik Günü için okullar çeşitli etkinlikler yapar. Bunlardan bir tanesi de sayıların 
varoluşunu kutlamak amacıyla yapılan Dünya Matematik Günü etkinliğidir. Yarışmanın amacı öğrenciler en hızlı ve doğru biçimde bir gün 
içerisinde cevaplayabildikleri kadar soruyu cevaplayarak dünya rekoru kırmaya çalışırlar. Öğrenciler bir ay öncesinden http://www.worldmathday.com/
adresine girerek benzer sorular çözerek yarışmaya hazırlanabilirler. En yüksek dereceleri yapan öğrenciler World Maths Day tarafından 
ödüllendirilir.


MAFETYA

MAFETYA yarışmasının amacı öğrencilerin matematiğin ve Fen derslerinin günlük hayattaki önemi anlamalarını sağlamak ve 
öğrencilerin bildiklerini aktarabileceği bir ortam oluşturarak cesaretlendirmektir. Milli Eğitime bağlı tüm okullardaki 6., 7., ve 
8. sınıf öğrencileri bu yarışmaya katılabilir. Yarışmaya katılan her öğrenciye, rehber öğretmenine ve okuluna MAFETYA 
Katılım belgesi verilir. Okullar aynı zaman da bölgesel olarak değerlendirilir. Bölgelerin birincileri de ödüllendirilir. Yarışmada
madalya kazanan öğrenciler ise MAFETYA Başarı Belgesi ile Başarı Plaketi alacaktır.


ÇEVİR İÇ TEMİZ İÇ

Her gün yüzbinlerce insan, bilinçsizce tükettiği teneke kutulu meşrubatların sahip olduğu riskler nedeniyle büyük tehdit altında yaşıyor.
Bunun farkına varınca insanların hiç düşünmeden içtiği kutu içeceklerin üzerindeki  mikroorganizmaların vücudumuza nasıl zarar verdiğini 
araştırdık.Ağızla doğrudan temas eden metal kutulu içecek ambalajlarının yol açtığı enfeksiyonların , sindirim, solunum ya da ağız 
bölgesinde bulunabilecek bir çatlaktan direk olarak vücuda girme olasığına sahip olduğunu tesbit ettik.Teneke kutuların saklama koşullarında 
oluşabilecek aksaklıklar ve hava şartları nedeniyle tüketim artışı neticesinde solunum ve idrar yolu enfeksiyonları , hatta şartları nedeniyle 
tüketim artışı neticesinde solunum ve idrar yolu enfeksiyonları, hatta sarılık ve tüberküloz gibi hastalıkların bile oluşabildiğini gördük. 
Bunun üzerine sağlıksız teneke kutuların yerine kendi malzemesinden ve ilk üretim aşamasından itibaren sağlıklı olacak yeni kutu tasarımını 
yaptık. Bu kutuyu kullanıcı ilk kez kendisi açacak ve ağızla temas eden yüzey son ana kadar temiz kalacaktı. Kapak dışarı doğru açılmalıydı 
ve içeceğe kesinlikle temas etmeyecek şekilde tasarlanmalıydı. Öyle de oldu.


TURUNÇ YAKAR

PROJE AMACI: organik atık sınıfına giren turunçgil kabuklarını toplayıp geri dönüşüm sağlamak ve yenilenebilir bir enerji kaynağı
 elde etmek.   
PROJE HEDEFİ: organik atıkların geri dönüşümünü tatbik edip ülkemin dışa olan enerji bağımlılığını aza indirgemek. 
PROJE ÖZETİ: organik atıkları çöpe atılmadan ele geçirmek üzere bir ekip kuruldu. bu bilinci arkadaşlarıma kazandırmak ve 
onlarıda bu etkinliğe katabilmek adına okulda portakal yenildiği bir günde kantinde organik atık platformu kuruldu. bu sayade bir 
miktar portakal kabuğu elde ettik. elde edilen portakal kabuklarını araştırmalar yaparak ve çeşitli aşamalardan geçirerek istenilen 
düzeyde yanıcı özelliği kazandırmaya çalıştık.

SONUÇLARI DEĞERLENDİRİLMESİ:
bu proje ile doğal bir yakıt elde edildi. elde edilen yakıt yakıldığında bir müddet sonra hoş koku elde edildi. böylece hoş kokulu 
doğal bir yakıt elde edildi. elde edilen bu tutuşma sıcaklığını düşürebilmek için 20 ml asorbik asite 5 ml etil alkol ilave edildi. Ve 
ürünümüzün daha kısa sürede alev alması sağlandı.


FIRST LEGO LEAGUE

“First Lego League (FLL)” teknoloji ve bilgi çağının sunduğu olanakları çocuklarla paylaşan, çocukların yeteneklerini keşfeden, 
geleceğin yaratıcı beyinlerini ortaya çıkaran uluslararası bir programdır.
Her sene Eylül ayında FLL takımları toplumsal anlamı olan yeni bir tema üstünde özgün bilimsel araştırma yapar. Aynı zamanda 
Lego ürünlerini kullanarak robotik tasarım yapar. Ardından 8 haftalık yoğun bir deneyim yaşarlar. Böylece çocuklar yaratıcılıklarını 
kullanarak, hayal güçleri ile birleştirdikleri projeleri hayata geçirme fırsatı bulurlar. Bu fırsatla birlikte “Leagens of Lego”  takımımızın 
bilim ve teknolojiye ilgisi artmış, toplumsal, toplumsal sorumluluklarının farkına varmışlar ve takım çalışması ile duyarlı profesyonellik 
değerlerini geliştirmişlerdir. En önemişi de öğrencilerimiz bu öğrenme deneyimi boyunca eğlenerek başarının keyfini tatmışlardır.


 


 

       
Copyright Gaziantep Kolej Vakfı | 2015 | Tüm Hakları Saklıdır